Inget supportärende är för litet eller för stort

Catarina har jobbat sedan 2008 på Timecorner. Allt började med att hon lärde känna Vd Kjell Sandberg privat. Idag har hon två roller, dels som systemadministratör mot kunder dels som ekonomiassistent och administratör för Timecorner.  

I rollen som systemadministratör tar hon hand om uppgifter som ärendehantering, skapar lönefiler och rapporter. Hon hjälper till att skapa inloggningar, sätter attestbehörighet, beräknar saldon, gör felsökningar mm. Det kan handla om engångsbeställningar eller återkommande uppgifter som att skapa arbetsscheman/avvikelsescheman för sommarvikarie.

Catarina gillar att ge service, att hjälpa andra lösa problem. Det ger henne en positiv känsla och kunderna spar både tid och pengar på att ta hjälp. Catarinas känsla för service kommer naturligt men hon lärde sig också mycket från åren inom resebranschen innan det blev Timecorner.

Ett av de viktigaste momenten, förutom ett trevlig bemötande, är att kunderna känner sig trygga, att de får snabb och tydlig bekräftelse på att deras supportärende är mottaget och att någon jobbar på det. Det är också viktigt att återkoppla till kunden om vad ett fel kan ha varit orsakat av, så att de själva kan ha lösningen om det skulle uppstå igen. Det känns alltid extra bra att få återkomma till kunderna när de hittat svaret på de riktigt svåra frågorna. Frågor som de tillsammans löser på Timecorner.

Catarina gillar också när det kommer in nya supportuppdrag. Alla kunder är unika med sina lösningar, så det finns alltid tillfälle till att lära nytt och se saker ur olika perspektiv.

Att vara spindeln i nätet passar verkligen Catarina och hon vill även passa på att lyfta upp företagskulturen och sina kollegor. Det är högt i tak, familjärt och de har stor frihet under ansvar. De stöttar varandra och har alltid med kundperspektivet. Styrkor med Timecorner är att företaget har bred kompetens, alla är ansvarstagande och de satsar inför framtiden. Till hösten hoppas de kunna välkomna några fler kollegor och Catarina kommer fortsätta fördjupa sig inom IFS Applications.

”Vi får väldigt mycket beröm för att vi är hjälpsamma, snabba, lyhörda och kompetenta”, avslutar Catarina.

Kontakt
Catarina Rolander
Administration och support
catarina.rolander@timecorner.se
070 925 56 07

Dela inlägget

Kontakta oss