TIDRAPPORTERING

 IFS Time & Attendance™ gör det enkelt att hantera de anställdas arbetstid. Arbetstiden kan vara klockbaserad eller avvikelsebaserad.  

Beräkning av flexsaldo, övertid, ob-tillägg etc. sker automatiskt och kontrolleras mot centrala regler. Medarbetarnas uppgifter/input läggs in på rätt uppdrag/projekt och även in i produktions- och lönesystem.  Frånvaromodulen ger förbättrad kontroll över anställdas frånvaro som t.ex. föräldraledigheter och frånvaroperioder, inklusive åtgärder som krävs.  

 


Exempel på funktionalitet: 

  • Olika rapporteringssätt
  1. Stämpla kom-och-gå via tidterminal eller mobil 
  2. Registrering av arbetad tid och frånvaro 
  3. Avvikelserapportering 
  • Arbetsscheman som kan vara  klock- eller timstyrda. Det är också möjligt att närvarorapportera utan arbetsschema
    (t.ex. för externa konsulter).
  • Automatisk beräkning  av ersättningar och tillägg baserade på arbetsscheman och regelverk
  • Saldon definieras med tillåtna min- och maxvärden samt varningar innan dessa uppnås. 
  • Frånvaro- och sjukledighetshantering. 
  • Ledighetsansökan 
  • Analys och uppföljning av historisk arbetstid och frånvaro
  • Kontroll av dygns- och veckovila
  • Attesterade transaktioner förs över till tredjeparts lönesystem
  • Självbetjäning för chefer och medarbetare 
Vill du veta mer? Kontakta oss!

8 + 4 =