TIDRAPPORTERING

IFS Time & Attendance™ gör det enkelt att hantera de anställdas arbetstid. Arbetstiden kan vara klockbaserad eller avvikelsebaserad.
Beräkning av flexsaldo, övertid, ob-tillägg etc. sker automatiskt och kontrolleras mot centrala regler. Medarbetarnas uppgifter/input läggs in på rätt uppdrag/projekt och även in i produktions- och lönesystem. Frånvaromodulen ger förbättrad kontroll över anställdas frånvaro som t.ex. föräldraledigheter och frånvaroperioder, inklusive åtgärder som krävs.
Exempel på funktionalitet:
- Olika rapporteringssätt:
- Stämpla kom-och-gå via tidterminal eller mobil
- Registrering av arbetad tid och frånvaro
- Avvikelserapportering
- Arbetsscheman som kan vara klock- eller timstyrda. Det är också möjligt att närvarorapportera utan arbetsschema
(t.ex. för externa konsulter). - Automatisk beräkning av ersättningar och tillägg baserade på arbetsscheman och regelverk.
- Saldon definieras med tillåtna min- och maxvärden samt varningar innan dessa uppnås.
- Frånvaro- och sjukledighetshantering.
- Ledighetsansökan
- Analys och uppföljning av historisk arbetstid och frånvaro
- Kontroll av dygns- och veckovila
- Attesterade transaktioner förs över till tredjeparts lönesystem
- Självbetjäning för chefer och medarbetare
Vill du veta mer? Kontakta oss!